My Masters Journey : Conference at Krabi

Lama menyepi kali ni...
hampir dua tahun tanpa sebarang entry
mencari kekuatan disamping merawat luka dihati ... cewaahhh
klise sangat bunyinya...

Alhamdulillah...
terima kasih Allah... kerana temukan saya dengan satu suasana baru...
keluarga baru dan satu semangat baru...
pada setiap ujian itu pasti Allah selitkan hikmah
Alhamdulillah... dan moga Allah terus beri saya kekuatan untuk menghadapi hari-hari mendatang...

since feb 2015 lagi sebenarnya saya dah bertemu dengan satu dunia baru...
dunia sebagai pelajar
hasrat yang saya telah tangguhkan selama hampir lima tahun...
dan akhirnya dalam satu tekanan yang amat saya tidak jangkakan
Allah anugerahkan rezeki untuk saya menjadi
sebahagian daripada warga universiti pengurusan terkemuka Malaysia
UUM, Sintok ...

menjadi pelajar sarjana bukanlah semudah menjadi pelajar di peringkat ijazah pertama dulu
banyak dunia baru yang perlu saya terokai...
dan salah satu dunia yang mengujakan saya adalah conference!

secara peribadi saya bukanlah seorang yang mempunyai kemahiran bahasa inggeris yang baik,
tapi demi memenuhi syarat universiti yang meletakkan bahasa inggeris sebagai bahasa utama,
saya turutkan jua...
saya ambil ia sebagai satu cabaran walaupun saya tahu ianya bukan mudah...
Alhamdulillah berkat tunjuk ajar serta sabar dari warga pendidik kami...
banyak kejayaan yang telah kami perolehi secara berkumpulan...
saya sangat teruja dengan pencapaian peribadi saya hari ini...
saya berkongsi bukan untuk mendabik dada...
sekadar mahu memotivasikan rakan-rakan lain...
yang kita juga mampu lakukan perkara-perkara yang kita tidak pernah rancang dalam hidup...

bermula penghujung semester satu,
kalau tak salah saya September 2015,
saya dan rakan-rakan mula berjinak-jinak dengan dunia penerbitan artikel...
menapak dari bawah Alhamdulillah ianya satu rezeki yang saya tidak pernah jangka...
team mok cun memang awesome!

 ini kami team mok cun masa on the way ke krabi... 
owh ada seorang tertinggal tiada dalam pic
kami ikut jalan darat
ianya memakan masa hampir lima jam dari bukit kayu hitam

alhamdulillah selepas lima jam 
kami sampai ke destinasi yang dituju... 
ini bilik yang disediakan oleh pihak penganjur ...
Alhamdulillah dah rasa mcm pergi holiday je kan :) hehe

ok ini team kecil kami
puteri:zahirah:maria:hasanah with Dr Ayu yang jelita

 pic hari conference
ketaq vs nervous tp still boleh maintain bergambaq ...hehe


 Selesai present masing-masing dapat la sorang sekeping sijil 
time ni pun dah happy tak tau nak cerita macamna...
Allah je yang tau perasaan kami time tu
yang tengah-tengah tu session chair kami
Prof I. Ketut Satriawan dari Bali, Indonesia

Malam hari selepas present kami luangkan sedikit masa untuk
berjalan, berfikir dan mentafsir....
dan lokasi yang kami pilih adalah phuket
jauh perjalanannya
dari tidur bangun tidur dan bangun balik pun belum sampai lagi
hehe 
dan dalam perjalanan ke phuket
saya dikejutkan dengan satu berita yang sangat tidak dijangka

 Alhamdulillah rezeki
saya terima anugerah best presenter award untuk kali ni
Alhamdulillah sangat teruja dengan rezeki Allah ini

dan keesokan harinya
kami nikmati keindahan laut di Krabi ...
Island Hoping! aktviti wajib kalau ke Pantai Aonang
Subhanallah .... sangat teruja... 
pantai dan laut yang sangat indah!
pic ni perfect dan saya sangat suka 
Zahirah:Hasanah DrRahim:Puteri:DrAyu:Maria

last but not least 
ini cubaan manusia yang tak berapa reti berenang terjun ke laut
sebelum ni pernah la snorkeling dekat pangkor ...tp cetek je air dia 
laut ni nauzbillah...
cantik tapi dalamnya menakutkan saya...
it was good experience!

TQ Allah 

*InsyaAllah ada rezeki saya sambung story di Ho Chi Minh, Vietnam 




Comments

Popular posts from this blog

.:Gemuk:vs:Montel:vs:Chubby:.

* ketika cinta bertasbih .............................*

::Finally....^_^::